Tεχνική Alexander

 με την Βίκυ Παναγιωτάκη
(Πρωινά και Απογευματινά τμήματα)·

 Οδηγεί στην απόκτηση υψηλότερου βαθμού συνειδητότητας και στην διεύρυνση των ικανοτήτων μας σωματικών- ψυχικών και πνευματικών.

· Η καλλιέργεια της κιναισθητικής αντίληψης και η απόκτηση ευαισθησίας και σωματικής ευφυΐας.· Η αναγνώριση της πολύτιμης προσφοράς της καθιστά την Τ.Alexander βασικό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών των σχολών θεάτρου,χορού και μουσικής παγκοσμίως.



Η Τεχνική Alexander είναι μία μέθοδος που μελετά τις βασικές αρχές που διέπουν την ανθρώπινη κίνηση. Εντοπίζει τους νοητικούς και σωματικούς περιορισμούς , τους μετασχηματίζει και επαναφέρει στο σώμα τους φυσικούς μηχανισμούς ισορροπίας και κίνησης.
Αναδεικνύοντας την σχέση νου και σώματος εξετάζει, διευρύνει και προάγει τον τρόπο που οργανώνουμε τον εαυτό μας και εκφραζόμαστε κινητικά την κάθε στιγμή. Διερευνά και βελτιώνει τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τον εαυτό μας σαν ενιαίο ψυχοσωματικό σύνολο στις διάφορες λειτουργίες και συμπεριφορές μας.
Κατά την διάρκεια της ζωής μας διαμορφώνουμε συνήθειες - προκαθορισμένες ιδέες και στερεότυπα συμπεριφοράς που περιορίζουν την ελευθερία μας και την αρμονική λειτουργία του οργανισμού μας .
Καθώς η εκδήλωση της παραμικρής έκφρασής μας αντιστοιχεί σε μυϊκή δράση, οι αναποτελεσματικοί αυτοί αυτοματισμοί οδηγούν στην δημιουργία περιττών εντάσεων - εμφάνιση πόνων σε διάφορα μέρη του σώματος - αίσθηση βάρους και κόπωσης - παρεμπόδιση της ελεύθερης αναπνοής - εμφανίζοντας μια γενικότερη δυσλειτουργία του οργανισμού και διαχέοντας μια αίσθηση κακοδιαθεσίας , νευρικότητας και μελαγχολίας.
Επανεκπαιδεύοντας το νευρομυικό σύστημα και δίνοντας έμφαση στην ελεύθερη ισορροπία του κεφαλιού πάνω στην σπονδυλική στήλη, δίνει την δυνατότητα στο σύστημα που οργανώνει την όρθια στάση και κίνηση του σώματος να λειτουργεί ανεμπόδιστο. Έτσι προάγεται η φυσική ισορροπία και ο συντονισμός της κίνησης, ενώ η ενέργεια κατευθύνεται εκεί που απαιτείται, ελαχιστοποιώντας την περιττή ένταση κατά την δραστηριότητα.
Η Τ. Alexander προσφέροντας το βίωμα ότι ο οργανισμός μας λειτουργεί με μεγαλύτερη αρμονία όταν εμείς δεν τον παρεμποδίζουμε με τα αυτοματοποιημένα μοτίβα δράσης και τους ασυνείδητους αυτοματισμούς που προκαλούν περιττές μυϊκές εντάσεις ,οδηγεί στην απόκτηση υψηλότερου βαθμού συνειδητότητας και στην διεύρυνση των ικανοτήτων μας σωματικών- ψυχικών και πνευματικών.
Η καλλιέργεια της κιναισθητικής αντίληψης και η απόκτηση ευαισθησίας και σωματικής ευφυίας, η αποφυγή των προσωπικών κινησιολογικών συνηθειών που δεν σχετίζονται με τον ρόλο, η ενίσχυση των κινητικών δεξιοτήτων διασφαλίζοντας την αβίαστη κίνηση, η πρόληψη τραυματισμών μέσα από την ορθότερη διαχείριση της ενέργειας, όπως και καθαρότερη παρουσία πάνω στη σκηνή που πηγάζει από προσωπική ελευθερία και δημιουργικότητα ,συγκαταλέγονται στη συμβολή της Τ. Alexander στην θεατρική πράξη.

Η αναγνώριση της πολύτιμης προσφοράς της καθιστά την Τ.Alexander βασικό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών των σχολών θεάτρου,χορού και μουσικής παγκοσμίως.





ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ALEXANDER

Απευθύνεται σε ανθρώπους κάθε ηλικίας που ζητούν τα βέλτιστα από τις σωματικές και ψυχικές τους δυνάμεις.

Πιο συγκεκριμένα απευθύνεται :
1. Σε όσους απαιτούν υψηλό βαθμό συνειδητότητας, σωματικότητας, συντονισμό , έλεγχο, ελευθερία στην κίνηση όπως αθλητές, μουσικοί, χορευτές, ηθοποιοί και τραγουδιστές.
2. Σε όσους επιθυμούν να προλάβουν ή να θεραπεύσουν τραυματισμούς που οφείλονται στην κακή χρήση και υπέρχρηση και εκδηλώνονται σαν Σύνδρομα Παγίδευσης Νεύρων (Τενοντίτιδες) όπως Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα, Σύνδρομο Θωρακικής Εξόδου, Παγίδευση Ωλένιου και Κερκιδικού Νεύρου.
3. Σε όσους πάσχουν από παθήσεις της Σπονδυλικής Στήλης, όπως Λόρδωση , Κύφωση και Σκολίωση, Οσφυαλγία , Κήλη Μεσοσπονδύλιων Δίσκων, Εκφυλιστικές Δισκοπάθειες όπως και Ισχιαλγία.
4. Σε όσους θα ήθελαν να μάθουν να ανταπεξέρχονται καλύτερα σε σωματικές επιβαρύνσεις που έχουν εξ’ αιτίας του επαγγέλματος όπως Φυσιοθεραπευτές, Νοσοκόμοι, άνθρωποι που δουλεύουν πολύ ώρα στο κομπιούτερ.
5. Σε ανθρώπους που υποφέρουν από τα αποτελέσματα κακής στάσης και μυοσκελετικής επιβάρυνσης , όπως οι πόνοι στην πλάτη, την μέση και τον αυχένα, πονοκέφαλοι, προβλήματα κυκλοφορίας του αίματος, Ρευματισμοί, Αρθρίτιδα όπως και αναπνευστικά προβλήματα.
6. Σε όσους θέλουν ν’ αποδομήσουν το άγχος και να απαλλαγούν απο τις συνέπειές του.
7. Σε όσους πάσχουν από Νευρολογικές Διαταραχές (δηλαδή σύνδρομα του νευρικού συστήματος, του μυϊκού συστήματος και των νευρομυικών συνάψεων) και οι οποίες προκαλούν κινητικές ανωμαλίες όπως νόσος του Πάρκινσον, Εγκεφαλική Παράλυση, Σκλήρυνση κατά Πλάκας.
8. Σε όσους υποφέρουν από χρόνιους πόνους λόγω Αυτοάνοσων νοσημάτων ή Καρκίνου, ή ζητούν να υποστηριχθούν κατά την διαδικασία θεραπείας κάποιας σοβαρής ασθένειας.
9. Σε όσους θα ήθελαν να υποστηρίξουν μια διαδικασία ψυχανάλυσης ή ψυχοθεραπείας διευρύνοντας την συνειδητότητα τους προς το σώμα τους.
10. Σε όσους κατέχουν Δημόσιο Βήμα και χρειάζονται συντονισμένη παρουσία και λειτουργική φωνή.
11. Σε όσους θέλουν να μάθουν να διαχειρίζονται το άγχος πριν την παράσταση.
12. Σε όσους ζητούν να υποστηρίξουν την διαδικασία της προσωπικής τους ανάπτυξης και αλλαγής



ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ALEXANDER 


Τ. ALEXANDER ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

Οι ανακαλύψεις του .F.M. Alexander αναγνωρίστηκαν και υποστηρίχθηκαν απο Διανοούμενους και Καλλιτέχνες που υπήρξαν και οι ίδιοι μαθητές του, όπως ο Sir Henry Irving, George Bernard Shaw, Aldous Huxley και John Dewey.
Σήμερα η εισαγωγή της Τ.Α στην εκπαίδευση είναι εκτεταμένη. Ενδεικτικά αναφέρω :
New York University, Julliard School, Berkely College of Music, Department of Performing Atrs - Folkwang Hochschule (Essen) , UdK ( Σχολή Καλών Τεχνών Βερολίνου), Royal Academy of Dramatic Art ( London ), Theater School of New Dance Development (Amsterdam), Royal College of Music (London).
Έρευνες για τα αποτελέσματα της Τ.Α σε Μουσικούς και Αθλητές έχουν διεξάγει ο Dr W. Barlow, C. Stevens και Prof. F. P. Jones.

Τ. ALEXANDER ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ 

Ο Nikolaas Tinbergen, διακεκριμένος με Βραβείο Nobel Ιατρικής/ Φυσιολογίας κατά την ομιλία αποδοχής του βραβείου παρουσιάζει την Τ.Α και την προτείνει σαν μια εκλεπτυσμένη μέθοδο αποκατάστασης για όλες τις ασθένειες που σχετίζονται με το άγχος όπως Ρευματισμοί, Υψηλή Πίεση, Αναπνευστικά Προβλήματα, Διαταραχές Ύπνου και Πέψης. ( Ethology and Stress Diseases. N. Tinbergen 1973. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal ( Αύγουστος 2008 ) μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Southampton δείχνει ότι η Τ.Α. παρέχει μακροπρόθεσμα οφέλη σε όσους πάσχουν από χρόνιους πόνους στην πλάτη.
Η Αμερικάνικη Ακαδημία Νευρολογίας αναφέρει την Τ.Α. ως αποτελεσματική εναλλακτική θεραπεία για ασθενείς με προβλήματα ισορροπίας, ομιλίας, τρέμουλου και ανησυχίας. Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο Randomized Controlled Trial of the A.T. for Idiopathic Parkinson’s Disease. Stallibrass C., Sissons P. , Chalmers C. , 2002
Το 1937 , 19 γιατροί και χειρουργοί παρατηρώντας τα οφέλη που είχε η Τ.Α. σε ασθενείς που οι ίδιοι είχαν παραπέμψει στον F.M. Alexander έγραψαν στο British Medical Journal συνιστώντας επίμονα να περιλαμβάνεται η Τ.Α. στην Ιατρική Εκπαίδευση . B.M.J. 1937 .

TEXNIKH ALEXANDER ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ 

Ανάμεσα στους διακεκριμένους επιστήμονες που αναγνώρισαν και υποστήριξαν με την έρευνά τους την Τ.Α. συγκαταλέγονται ο Βιολόγος .J.E. Coghill, ο Ανθρωπολόγος R. Dart και ο Νευροφυσιολόγος Sir Charles Sherrington ο οποίος τιμήθηκε με το Nobel Ιατρικής το 1932 και σήμερα θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης Νευρολογίας.


FREDERICK MATTIAS ALEXANDER 

Ο F. M. Alexander ( 1869 -1955 ) Αυστραλός ηθοποιός του Σαιξπηρικού Θεάτρου, οδηγήθηκε στη διαμόρφωση αυτής της τεχνικής θεραπεύοντας τον ίδιο του τον εαυτό απο αναπνευστική δυσλειτουργία και βραχνάδα που κατέληξαν στην απώλεια της φωνής του κατά την διάρκεια παραστάσεων. Αφού κάθε Ιατρική βοήθεια απέτυχε να τον θεραπεύσει, διαπίστωσε ο ίδιος ότι ο τρόπος με τον οποίο έθετε σε λειτουργία τον οργανισμό του κατά την διάρκεια της απαγγελίας, προκαλούσε τις βλαβερές συνέπειες στην αναπνοή και την φωνή του. Κατέληξε ότι αυτό δεν ηταν υπόθεση Λαρυγγολόγου αλλά μιας συνολικής επαναπροσέγγισης των ισορροπιών του Νευρικού και Μυικού Συστήματος για την απελευθέρωση εντάσεων και δυσλειτουργιών.
Ο ίδιος δίδαξε την τεχνική του στην Μελβούρνη, στο Σίδνευ, στο Λονδίνο και στην Νέα Υόρκη.
Το 1920 ίδρυσε Ιδιωτικό Σχολείο όπου οι μικροί μαθητές διδάσκοταν και την τεχνική του. Το 1931 δημιούργησε την πρώτη Επαγγελματική Τάξη για την εκπαίδευση Δασκάλων Τεχνικής Alexander και το 1949 συγκροτήθηκε η πρώτη Ένωση Δασκάλων Τεχνικής Alexander ( S.T.A.T. )






--Κόστος:50 ευρώ το μήνα/ 1 δύωρο την εβδομάδα.
--Πρωινα-Aπογευματινα
--Ολιγομελή Τμήματα
--Αν γραφτούνε 2 άτομα μαζί το 2ο θα έχει 20% έκπτωση.
--Ειδικές τιμές σε περίπτωση επιλογής  δύο μαθημάτων και άνω.
--Ειδικές τιμές για ανέργους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου