Φωνητική-Τραγούδι



ΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ με την Μαρία Ρουμάνη



Το αρχαιότερο όλων των οργάνων είναι η ανθρώπινη φωνή. Ο κάθε άνθρωπος είναι προικισμένος από τη φύση με μια δική του ξεχωριστή φωνητική ταυτότητα, που χρησιμοποιεί για να εκφραστεί .Η φωνή είναι ο «καθρέφτης της ψυχής» και είναι σπουδαίο προτέρημα να μάθει κάποιος να την χειρίζεται ως μουσικό όργανο, ξεδιπλώνοντας έτσι τον πλούτο που ενυπάρχει μέσα του.


Φωνητική: η επιστήμη που ασχολείται με τη φώνηση, το σύνολο δηλαδή των ανατομικών και φυσιολογικών διεργασιών, που συντελούν στη παραγωγή της φωνής και του λόγου.


Τραγούδι: η μελωδική απόδοση κειμένου, μέσω της φωνής.

H φωνητική απευθύνεται σε όλους όσους χρησιμοποιούν το λόγο. Ηθοποιούς, εκφωνητές, τραγουδιστές, παρουσιαστές, εκπαιδευτικούς κ.α. Είναι ιδιαίτερα δυσάρεστο όταν πολλοί πιστεύουν πως τα ελαττώματα της φωνής τους είναι χαρακτηριστικά του εαυτού τους και αθεράπευτα. Άλλο τόσο δε ευχάριστο, όταν έκπληκτος διαπιστώνει κανείς την εξέλιξη και πολλές φορές την ‘μεταμόρφωση’ της φωνής με την κατάλληλη παιδεία-θεραπεία.


Φωνητική- Τραγούδι 
Βασικός στόχος του μαθήματος της φωνητικής είναι η μέγιστη και πλήρης απόδοση της φωνής σε όλο το εύρος της με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Υπάρχει μεγάλη ελευθερία έκφρασης κι ο καθένας απο εμάς ενθαρρύνεται να αναζητήσει και να ανακαλύψει το δικό του προσωπικό στυλ που θα αποτελέσει τη σφραγίδα της φωνής του.
Στο μάθημα της φωνητικής διδάσκεται η σωστή στάση του σώματος κατά τη διαδικασία του τραγουδιού, η σωστή αναπνοή (διαφραγματική αναπνοή), η ορθοφωνητική τοποθέτηση της φωνής με τον κατάλληλο σχηματισμό των φωνηέντων, η σωστή τεχνική μέσω της ορθής χρήσης των κατάλληλων μυών και αντηχείων του σώματος και η μελέτη τραγουδιών, τόσο απαραίτητων από πλευράς μαθήματος όσο και τραγουδιών της αρεσκείας του κάθε μαθητή. Περαιτέρω, εντάσσουμε στο γενικότερο πλαίσιο του μαθήματος, την εξάσκηση της ακοής και την καλλιέργεια του μουσικού αυτιού του μαθητή, εφόδια που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ολοκληρωμένη εκμάθηση της φωνητικής τέχνης.
Η ομιλία και το τραγούδι είναι λειτουργίες που εκτελούνται τόσο φυσικά ώστε η σημασία της εκπαίδευσης της φωνής δεν είναι εμφανής. Όμως, για παράδειγμα, όσο καλά κι αν τρέχει ένας άνθρωπος, θα τρέχει γρηγορότερα, αποδοτικότερα υπό τις οδηγίες ενός καλού προπονητή. Ακριβώς το ίδιο ισχύει με την φωνή. Ο καθηγητής φωνητικής και τραγουδιού, ο «προπονητής», ασχολείται με το «χτίσιμο» της φωνής εφαρμόζοντας στον εκπαιδευόμενο ασκήσεις που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση της τόσο τονικά, ρυθμικά όσο και ερμηνευτικά σε όλα τα είδη τραγουδιού όπως λυρικό, musical αλλά και μοντέρνο.
Καθημερινά ακούμε ανθρώπους που δεν αρθρώνουν σωστά, που κόβεται η φωνή τους, που άλλοτε παράγουν ήχους σκληρούς, πότε ένρινους, πότε λαρυγγικούς, φωνές χωρίς ένταση, βραχνές, γδαρμένες κ.λπ. Αποτέλεσμα αυτής της κακής χρήσεως είναι, αφ’ ενός μεν η μη εκμετάλλευση των φωνητικών δυνατοτήτων που υπάρχουν σε όλους τους ανθρώπους, αφ’ ετέρου δε η καταπόνηση και πολλές φορές η καταστροφή των φωνητικών χορδών. 
Στο μάθημα διδάσκονται κανόνες προφοράς και πρακτική εφαρμογή, εκφορά φθόγγων, εκφορά λόγου, καθαρότητα φωνής, τοποθέτηση φωνής, ασκήσεις αναπνοής, φωνητικά συνταιριάσματα, διόρθωση και θεραπεία φωνητικών προβλημάτων, ενεργοποίηση διαφράγματος, πλήρης αναπνοή, χαλάρωση, έκταση, όγκος, ένταση, μέταλλο φωνής και σωστή άρθρωση λόγου.


Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι:
α) η σωστή τοποθέτηση της φωνής στα αντίστοιχα ηχεία του σώματος και του προσώπου μέσω των κατάλληλων ασκήσεων, o συντονισμός αυτής της τοποθέτησης με την ορθή αναπνοή (κοιλιακή & διαφραγματική) και 
β) ο ανάλογος χρωματισμός της φωνής που πραγματοποιείται με τις χρωματικές ασκήσεις, ώστε να μπορέσει ο ηθοποιός, ο τραγουδιστής, ο εκφωνητής να αποδώσει με σαφήνεια και ευκρίνεια το συναίσθημα- τη διάθεση-το ψυχισμό του, στον ανάλογό του ρόλο.



ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΜΑΝΗ


Γεννήθηκε στην Αθήνα, μεγάλωσε στις Σπέτσες. Από μικρή ηλικία ασχολείται με την μουσική και ιδιαιτέρως με τη φωνητική, και χορωδιακή μουσική. 
Σπούδασε μονωδία στο Ωδείο Αθηνών (τάξη Χαράς Σαβίνο), πήρε το δίπλωμα της στο Δημοτικό Ωδείο Κορυδαλλού (τάξη Ειρήνης Τσιρακίδου) και είναι αριστούχος της τάξης Μελοδραματικής του σκηνοθέτη Παναγή Παγουλάτου. 
Έχει συμμετάσχει σε αρκετές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ιταλία, Βουλγαρία, Λίβανος) ως συνοδός χορωδιών, χορωδός αλλά και ως σολίστ μονωδός. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πιάνου με καθηγητή τον Σταύρο Λάντσια και ερμηνεία όπερας με τους: Andrea Reibenspies, Cheryl Studer, Αναστάσιο Στρίκο, Αντώνη Παπακωνσταντίνου, Χαρά Σαβίνο και Ειρήνη Τσιρακίδου. 
Έχει συμπράξει με την Καμεράτα Ορχήστρα ''ΒΙΟS'', ενώ, μεταξύ άλλων, έχει συνεργαστεί με τους Αλκίνοο Ιωαννίδη, Γιάννη Πάριο, Νίκο Ξυδάκη και Γιάννη Μαρκόπουλο.
Από το 2008 διευθύνει την χορωδία του πολιτιστικού συλλόγου γυναικών Πόρου και εργάζεται στο Εθνικό Ωδείο Παράρτημα Θήρας και στο Ωδείο Τέχνης Γ.Β.Φακανάς ως καθηγήτρια Μονωδίας. Εργάζεται στο New York Acting Studio, στο τμήμα φωνητικής και ορθοφωνίας. Γνωρίζει Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα και Αραβικά.

Ολιγομελή Τμήματα:
(πρωινά απογευματινά τμήματα)
Group και ιδιαίτερα
Ειδικές τιμές σε περίπτωση επιλογής 2 μαθημάτων και άνω
Αν γραφτουνε 2 άτομα μαζί, το 2ο θα έχει 20% έκπτωση
Ειδικές τιμες για ανέργους


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου